søndag den 8. september 2013

Hjemmelavet marcipan

Jeg vil helst ikke have at min blog går hen og bliver en mad/dessertblog, men jeg har nu igen lavet noget, som jeg gerne vil dele med jer, nemlig marcipan! Og det er super nemt!
Du skal bruge:
200g mandler
1/2 dl. Sirup
Noget kogende vand, en skål, en kaffekværn, 2 biskesrykker og noget mad/bagepapir.

Hæld det kogende vand ud over mandlerne. (i skålen) Lad dem ligge til vandet er kølet lidt af. Smut nu dine mandler og læg dem i det første viskestykke. Hæld mandlerne over i nr. 2 viskestykke og tør dem. Derefter skal de kværnes.
Til sidst hælder du omkring 1/2 dl. sirup over mandlerne og ælder det sammen. Rul nu marcipanen og rul bage/madpapiret ovenpå. Og voilar, du er færdig!

       Xoxo Ida
Synes i at der er for meget mad/desserter med i min blog? Og noget helt andet -ville i have hældt mere/mindre sirup i?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar