lørdag den 14. december 2013

The hobbit -The desolation of Smaug

I går aftes var jeg inde og se The hobbit 2 sammen med min far. (Den havde præmiere d. 11 dec.)
Den fortsætter næsten fra hvor vi slap dem i den forrige film, efter at ørnene havde redet dem. De kommer forbi formskifteren Beorn, bliver fanget af kæmpeedderkopperne i dunkelskov og slipper fra skovelverfolkene, ligesom i bogen, men så er det også slut med at følge den originale historie, hvilket de har gjordt fint, men jeg synes stadig at det var lidt ærgerligt...

Inden jeg tog i biografen læste jeg en anmeldelse af The hobbit i information, hvor de skrev at der ikke var så mange af de kedelige scener, hvor de synger, som de f.eks. gør hjemme hos Bilbo. De scener syntes jeg også er kedelige scener i bogen, men ikke i filmen! Og de har ret i at man godt kunne have undværet 3D-effekten, men jeg synes stadig at det gør oplevelsen endnu bedre, når nu filmen er så flot lavet, selvom det er lidt hårdt for øjnene.
Til gengæld har de helt ret i at filmen var ret lang at se, jeg mener ikke langtrukkent, bare lang.
Men, alt i alt, helt klart en film man bliver nød til at se!
Jeg ville gerne have sat traileren ind, i stædet for billedet, men den ville ikke fungere...!
Xoxo Ida
Har i set den? Hvad synes i?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar