lørdag den 2. november 2013

Wir kinder vom Bahnhof zoo

Ja, nu har jeg endelig fået fingre i bogen: Christiane F. -Wir kinder vom Bahnhof zoo / I morgen er det slut (jeg forstår virkelig ikke, hvorfor den har fået den titel på dansk!...) og er allerrede færdig.
Den handler om Christiane F. (født 1962) som boede i Berlin og allerede som 12 årig/ 7. kasse begyndte på lokalklubben Haus der Mitte, hvor de i hendes klike begyndte på hash og trips og så går det ellers hurtigt ned af bakken for Christiane, som -møder Detlef- allerrede et år efter er stiknarkoman og må trække på gaden få at få de penge, det kræver.

Man følger Christiane i hendes liv som junki og selvom det kan lyde uhyggeligt, synes jeg klart at den er værd at læse! Også -måske endda i sær- til dem med god fantasi.
     Xoxo Ida
Nogen spørgsmål til bogen? Og har nogen af jeg set filmen? -det har jeg nemlig ikke...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar